VRIJBUITER

Peter van de Wiel

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.  Nieuwe case: Spontane Pluim voor Vrijbuiter. Publicatiedatum case in Metro: dinsdag 14 juni 2016.

Vrijbuiter

Peter Bresser (Gouda) meldt zich met een Spontane Pluim voor door Vrijbuiter Gouda geleverde service. Peter licht toe: “Oktober 2014 kocht ik bij Vrijbuiter Gouda een parka van het merk Didriksons. Prijs: 249,95 euro. Volgens de fabrikant zou deze parka echt 100 procent wind- en waterdicht zijn. Toen ik de parka begin dit jaar weer ging dragen, bleek de jas op de schoudernaden te lekken. Dit terwijl de parka niet gewassen is. Bij Vrijbuiter informeerde ik of er soortgelijke klachten over deze parka waren. Dat bleek – zeker omdat de parka nog niet gewassen was – niet zo te zijn. Vrijbuiter stuurde de jas daarom 23 februari 2016 op naar de fabrikant.” Na maanden radiostilte, neemt Vrijbuiter contact op met de fabrikant. De fabrikant oordeelt dat de parka wél gewassen is. Daarom vergoedt de fabrikant slechts 50 procent van het aankoopbedrag vergoed. Vrijbuiter daarentegen gaat ervan uit dat de klant de waarheid spreekt als hij met een klacht komt. Reden om me de resterende 50 procent van het aankoopbedrag te betalen. Peter: “Van Vrijbuiter kreeg ik op 6 mei keurig het volledige aankoopbedrag terug. Een zeldzaam staaltje klantvriendelijkheid!”

Juryrapport

Puike service van Vrijbuiter Gouda. Welverdiende Spontane Pluim!

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Peter Bresser.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: ton@tonbroek.nl Bij selectie krijg je bericht.

TON BROEKHUISEN

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.