Piet Klerkx

Peter van de Wiel

Publicatiedatum Metro: dinsdag 24 mei 2016. Klik hier voor de case in Metro.

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Piet Klerkx

Hans Heeren (Purmerend) koopt 3 januari 2015 een bankstel bij Piet Klerkx in Purmerend. Prijs, inclusief stofbehandeling: 2.353 euro. Levering: maart 2015.
Hans: “Al in april vormde zich op een van de zittingen een rare, steeds groter wordende, witte plek. Dat hebben we Piet Klerkx laten weten. Waarna het hoofdkantoor verzocht om foto’s. Resultaat: Piet Klerkx zou iemand langs sturen. Uiteindelijk werden er op 22 juli foto’s gemaakt. Waarna het muisstil bleef. Dus weer gebeld. Piet Klerkx stelde dat de betreffende stof dit soort eigenschappen nu eenmaal vertoont. De bank kon wel opnieuw worden bekleed. Maar op mijn kosten. Graag je hulp!”

Contact

Ik meld me 9 september 2015 bij Piet Klerkx. Na oeverloze correspondentie wordt me toegezegd dat de bank gratis opnieuw wordt gestoffeerd. De gewraakte bank wordt uiteindelijk opgehaald in december 2015(!). Hans krijgt een vervangende bank. Na een flink aantal loze toezeggingen wordt zijn opnieuw gestoffeerde bank op 29 april 2016 (een jaar na de eerste klacht!) thuis bezorgd.

Juryrapport

Piet Klerkx biedt Hans 100 euro compensatie plus bloemen aan. Hans weigert gedecideerd: “Na deze peilloze ellende voel ik er niets voor ‘dank je wel’ tegen Piet Klerkx te zeggen.” Conclusie: érg slechte beurt van Piet Klerkx.

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Hans Heeren.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: ton@tonbroek.nl Bij selectie krijg je bericht.

TON BROEKHUISEN

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.