Ton werkpose

Klacht Wilma haalt Metro niet

Zoals al eerder gesteld: niet alle klachten komen hier langs de douane Voorbeeld is onderstaande klacht. Oordeel zelf maar. Wilma (adresgegevens bekend bij redactie) meldt zich met een klacht over webshop goedkopeschoenenbestellen.nl.

Netjesbetaald

Wilma: “Ik heb op 13 januari 2016 laarzen besteld bij goedkopeschoenbestellen.nl en meteen netjes betaald. Nota via mail zag  er professioneel uit. Dus ik had er alle vertrouwen. De laarzen zouden binnen 2 tot 5 dagen worden bezorgd. Maar na zes dagen had ik nog niets ontvangen. Dus heb ik die dag (16 januari) een mail gestuurd waar de laarzen bleven. Ik kreeg mail retour van goedkopeschoenenbestellen.nl. Of ik het ordernummer door wilde geven. Dan zou er worden gekeken hoe vork in de steel zat. Heb ik gedaan. Maar niets meer gehoord. En geen laarzen. Ik heb geen telefoonnummer kunnen vinden op de site,  dus heb meerdere keren een mail gestuurd maar niets gehoord of gezien. Graag je hulp.”

Contact met goedkopeschoenenbestellen.nl

Goedkopeschoenbestellen.nl laat weten dat dat er al op 14 januari 2014 een uitgebreide mail is gestuurd naar Wilma.
Ik ontvang een kopie van die mail inclusief een reeks bijlagen met foto’s van laarzen:

Van: Goedkopeschoenenbestellen.nl [mailto:info@goedkopeschoenenbestellen.nl]
Verzonden: donderdag 14 januari 2016 10:02
Aan: wilma////////////////////////////////////
CC: ‘info@goedkopeschoenenbestellen.nl’
Onderwerp: RE: Bestelling Goedkopeschoenenbestellen.nl Ordernummer: 2331

Hallo Wilma,

Van de fabrikant heb ik bericht gekregen dat de bestelde laarzen helaas niet meer leverbaar zijn, erg jammer! In de bijlage heb ik een aantal foto’s van andere grijze en zwarte laarzen meegestuurd welke allemaal nog in maat 37 te leveren zijn. Zou je eens willen kijken of hier iets voor je bij zit en zo ja, wil je mij dan het nummer van de foto doormailen (dus niet de positie van de foto maar de bestandsnaam, bijvoorbeeld 001)? Op die schoenen mag ik dan 10% extra korting geven en eventueel prijsverschil stort ik terug op je rekening.
Je mag natuurlijk ook zelf nog even op de website kijken naar iets anders. De korting geldt dan ook daarop. Wel moet ik er even bij vermelden dat ik voortdurend bezig ben met het updaten van de collectie en aangezien dit veel werk is kan het zijn dat niet altijd alles actueel is. Maar als je mij een artikelnummer doormailt, of meerdere voor keuze, dan kan ik de voorraad wel controleren.
Sorry voor het ongemak. Ik hoor graag van je 🙂

Met vriendelijke groet,
Goedkopeschoenenbestellen.nl

Wilma ontkent dat ze deze mail heeft ontvangen. En doet geen moeite hier een verklaring voor te vinden. Sowieso gaat ze niet in op het aanbod: ze heeft inmiddels bij een andere zaak laarzen gekocht.
En eist onveranderd haar geld terug. Een eis die door goedkopeschoenenbestellen.nl netjes wordt ingewilligd.

Juryrapport
goedkopeschoenbestellen.nl heeft haar best gedaan om dit traject in goede banen te leiden. Wilma reageert niet, of kort en afstandelijk op handreikingen. Uit de serie: mijn geld terug en verder geen commentaar. Waardoor een dialoog uit is gebleven.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.