Jan van Peer

Peter van de Wiel

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Publicatiedatum Metro: dinsdag 28 juni 2016. Hierbij de case in Metro.

Spontane Pluim voor Jan van Peer

Maarten Boxem (Hoorn) meldt zich met een Spontane Pluim voor speciaalzaak Jan van Peer Slaapcomfort in Emmen.
Maarten, geboren in Emmen, licht toe: “Er is veel negatief nieuws te lezen in de krant. Dus mooi dat deze rubriek de mogelijkheid biedt om mensen of organisaties in het zonnetje te zetten.
Ik woon al tien jaar in Hoorn. Toch bezoek ik Emmen nog graag. De ondernemers hebben nog hart voor de klant.
Vandaar dat we voor een nieuw bed met toebehoren in Emmen zijn gaan shoppen. Uiteindelijk zijn we geslaagd bij Jan van Peer Slaapcomfort, een lokaal familiebedrijf. Totaalbedrag nota: 1.795 euro. Levertijd: vijf weken. Op 11 juni werd het bed afgeleverd in Hoorn. Alles leek compleet te zijn. Bij de koop waren we echter ook de levering van een dekbed overeengekomen. Maar dat dekbed was niet meegeleverd. En stond ook niet op de aankoopnota. Ik had dus geen poot om op te staan toen ik Jan van Peer de volgende dag belde. De verkoper erkende dat hij was vergeten het dekbed op de aankoopbon te vermelden. Maar dat hij zich aan de aankoopbon diende te houden. Nog diezelfde dag liet hij me echter telefonisch weten het dekbed te schenken. Al de volgende dag (13 juni) werd het dekbed alsnog afgeleverd. Spontane Pluim daarvoor!”

Juryrapport

De verkoper van Jan van Peer hield zich aan de mondeling overeengekomen afspraak. En zo hoort het ook! Spontane Pluim voor Jan van Peer!

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Maarten Boxem.

TON BROEKHUISEN

Nawoord: Maarten heeft aangegeven zijn Groene Pluim aan Jan van Peer te schenken!  Hulde, Maarten!

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.