huisvoormij.nl

Peter van de Wiel

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Nieuwe case in Metro (publicatiedatum: dinsdag 7 juni 2016), Zie hier de case in over huisvoormij.nl

Klacht over huisvoormij.nl

Rebecca Blonk (Hendrik-Ido-Ambacht) zoekt een huurwoning. Ze schrijft zich daartoe op 16 maart 2016 in bij huisvoormij.nl om deze zoektocht te vergemakkelijken. Inschrijfgeld: 9,95 euro. Wegens het tegenvallend aanbod huurwoningen schrijft ze zich op 25 maart uit. Tevergeefs.
Rebecca: “Ik heb meerdere mails naar huisvoormij.nl gestuurd. Zonder enige reactie. Wél krijg ik via incasso’s maandelijkse abonnementskosten om mijn oren. Daarom heb ik mijn bankrekeningnummer inmiddels geblokkeerd. Op internet lees ik veel soortgelijke klachten over dit bedrijf. Graag spotlights op deze nare praktijken!”

Rubriek loopt blauwtje

Ik meld me vanaf 25 april 2016 diverse keren bij huisvoormij.nl via het contactformulier en de twee e-mailadressen die huisvoormij.nl gebruikt. Ik licht de klacht van Rebecca toe, wijs op een aantal soortgelijke klachten via een meegestuurd linkje en vraag dringend om een bevredigende oplossing. Een reactie blijft uit. De hier nu te lezen opgestuurde concepttekst, met ruimte voor weerwoord, levert evenmin een reactie op.

Juryrapport

De site van huisvoormij.nl vermeldt dat er uiterlijk binnen een week wordt gereageerd op klachten. Niet dus. Conclusie: huisvoormij.nl houdt er een dubieus verdienmodel op na. Advies: ga NIET met huisvoormij.nl in zee!

Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Rebecca Blonk.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: ton@tonbroek.nl Bij selectie krijg je bericht.

TON BROEKHUISEN

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.